Fandom

Wiki Spore

Atak na miasto

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Kosmiczne przygody.png

Jesteś członkiem narodu Flubitoflobów. Twoi odwieczni wrogowie - Snorgoni - napadli na Twoje miasto. Wysłali masę oddziałów oraz potężne statki

Zniszcz ich miasto, zanim oni zniszczą Twoje.

Opis przygody

Atak na miastoprzygoda utworzona przez Maxis. Nie za gramy w nią w fazie kosmosu, ponieważ ma ona zablokowanego kapitana. Naszym celem jest zniszczenie miasta Snorgonów. Przygoda ta zawiera zaledwie jeden akt. Sterujemy najmocniejszym maxisowym kapitanem - Bohaterem Flubitów.

ObsadaEdytuj

Nazwa Nazwa w sporpedii Drużyna Punkty zdrowia
Czempion Snorgonów Elita Snorgonów Wroga drużyna 208
Krzykacz Flubitów Obywatel Flubitów 1 Drużyna sprzymierzeńców Nieskończoność
Łypacz Łypacz Bez drużyny 150
Obywatel Flubitów Obywatel Flubitów 2; Obywatelka Flubitów Drużyna sprzymierzeńców Nieskończoność
Obywatel Snorgonów Obywatel Snorgonów; Obywatel Snorgonów 1 Wroga drużyna 22
Żołnierz Flubitów Żołnierz Flubitów Drużyna sprzymierzeńców 102
Żołnierz Snorgonów Żołnierz Snorgonów Wroga drużyna 94
Wieżyczka Wieżyczka Wroga drużyna 56
Statek Snorgonów Statek Snorgonów Wroga drużyna 103

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Około tysiąca lat przed czasem akcji aktualnym w przygodzie, rozpoczęła się wojna. Nie wiadomo jakie były jej przyczyny, ponieważ - jak dowiadujemy się na końcu misji - nikt już nie pamięta, dlaczego ją wywołano. Możemy jedynie domniemywać, że przyczyną konfliktu mogła być walka o gejzery przyprawy, których liczba jest nieparzysta. Teorię tę wzmacnia to, że jeden z gejzerów jest w niemal równej odległości od obu miast i nosi ślady uszkodzeń. Wiadomo jednak, że konflikt na pewno dotyczył narodu Flubitoflobów oraz Snorgonów, co sugeruje opis przygody określeniem odwieczni wrogowie.

Wpływ Makówkowej WioskiEdytuj

Makówkowa Wioska to zacofana osada, jej pochodzenie i losy są tajemnicze. Prawdopodobnie nie brała militarnego udziału w konflikcie, ale nie mamy tego pewności. Nie wiadomo czy była to ówczesna strona konfliktu, która przegrała i została zmuszona do zaszycia się za niewielkim pasmem górskim. Ciekawym wątkiem jest to, że gdyby miała ona wielkość miasta Snorgonów czy Flubitoflobów, miałaby z nimi równą odległość do gejzeru przyprawy. Nie da się jednak jednoznacznie stwierdzić czy została ona zniszczona i ograniczona do rozmiarów niewielkiej wioski. Jednak jeżeli tak się stało, to na pewno dawno temu, ponieważ ewentualne odcięcie od surowców, mogłoby zacofać rozwój wioski. Nie wiadomo czy jest tak zacofana na skutek ewentualnego braku dostępu do gejzeru przyprawy. Jej mieszkańcy wyraźnie różnią się od Flubitoflobów oraz Snorgonów wyglądem. Mimo wszystko wygląda na to, że nie brali oni militarnego udziału w wojnie. Możemy tak podejrzewać, ponieważ sami z siebie nie biorą udziału w bitwie. Wiemy także, że jedne z przedstawicieli Makówkowej Wioski, Dyzio Polik, przybył do doków zatoki Snorgonów (chodzi o port Snorgonów; pomosty ustawione obok ich miasta). Grał on na rogu chcąc doprowadzić do pokoju (sugeruje to pokojowe zamiary wioski). Jednak działania te były bezskuteczne, a Dyzio zaginął. Nie wiadomo, kiedy to się wydarzyło. Wiemy jednak, że wśród Łypaczy (mieszkańców Makówkowej Wioski) pamięć o ich bohaterze jest wciąż trwała. Mamy tego pewność. Oprócz wiadomości na totemie, Łypacze chodzą po wiosce smutni. Dodatkowo legendarny Róg Dyzia wciąż leży na pomoście, obok miasta Snorgonów. Pozwala to twierdzić, że mogło to być całkiem niedawno. Kolejną ciekawą rzeczą w Makówkowej Wiosce jest możliwość zostania ich sojusznikiem. Jeżeli zaniesiemy do nich Róg Dyzia, Łypacze będą za nami podążać. Najciekawsze jest jednak to, że gdy na swojej drodze spotkają Snorgonów, atakują ich. Możliwe, że jest to zemsta za tajemnicze zniknięcie Dyzio Polika.

Czasy teraźniejszeEdytuj

Atak na miasto jest kulminacyjnym momentem wojny. Ten, kto wygra tę bitwę, wygra całą wojnę. Dowiadujemy się tego po przegraniu przygody, dostajemy wtedy informację, że Snorgoni zamienili Twoje miasto w targowisko. Resztki z Twojej rasy zmusili do rozdawania głupich naklejek stałym klientom. Zaś gdy wygramy ją, zostaniemy poinformowani, że wreszcie skończyła się tysiącletnia wojna. Dodatkowo na wstępie dostajemy wiadomość, że może pozostać tylko jeden....

OkolicaEdytuj

Cała akcja rozgrywa się na lądzie niemal z wszystkich stron otoczonym wodą oraz przybrzeżnych terenach morskich. Znajdują się tu trzy szyby wydobywcze. Na terenie tym mamy dwa główne miasta. Możemy też odnaleźć niewielką, zacofaną Makówkową Wioskę. Wyróżnić możemy także tereny morskie.

Miasto FlubitoflobówEdytuj

Miasto nacechowane jest pozytywnie. Budynki mają jasne budynki, a place są barwne. Panuje przyjazna muzyka. Miasto jest dość duże, ale mniej więcej równe rozmiarom miasta Snorgonów. Znajdują się tu rośliny, latarnie, fontanny oraz drogi. Miasteczko wypełnione jest Flubitoflobami.

Miasto SnorgonówEdytuj

Miasto nacechowane jest negatywnie. Zabudowania mają złowrogie barwy, panuje nieprzyjazna muzyka. Miasto ma podobne rozmiary, jak miasto Flubitoflobów. Wypełnione jest Snorgonami. Posiada własny port. W mieście znajdują się także drogi.

Makówkowa WioskaEdytuj

Makówkowa Wioska ma niewielkie rozmiary. Jest zabudowana plemiennymi budowlami. Muzyka nadaje atmosferę dawnych czasów. Powierzchnia wioski to udeptany plac. Centralnym budynkiem jest chata. Ważny jest też ich totem. Do wioski prowadzi ścieżka.

Tereny morskieEdytuj

Na morzu w pobliżach brzegów znajdują się szyby wydobywcze oraz wroga flota Snorgonów. Poza tym przy Zatoce Snorgonów znajduje się port oraz rzeźba kamienna.

Pozostała część planetyEdytuj

Na pozostałej części planety znajdują się tylko rośliny. Teren planety jest wysokogórski.

Akt IEdytuj

CeleEdytuj

Naszym celem jest obrona chociaż jednego biodomu. Powinniśmy jednak skupić się na ataku, mamy zniszczyć wszystkie budynki w mieście Snorgonów. Co ciekawe, czasami wystarczy poczekać, aż Żołnierze Flubitów zakończą sprawę za nas.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeżeli zaniesiemy Róg Dyzia (znajduje się w porcie Snorgonów) do Makówkowej Wioski, Łypacze będą za nami podążać i atakować Snorgonów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki