Fandom

Wiki Spore

Błędy gry

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Faza komórki.png Faza stwora.png Faza plemienia.png Faza kosmosu.png Darkspore.png

Może się zdarzyć, że w grze pojawi się błąd, np.:

MenuEdytuj

Po uruchomieniu gry, na galaktyce może nie być wyboru planety (save'a). Aby to naprawić, wystarczy wejść do innego menu (np. sporpedii, czy menu tworzenia), a następnie powrócić do widoku galaktyki. Teraz wszystko powinno działać normalnie.

Podgląd w SporpediiEdytuj

Po aktualizacji gry, niektóre stwory i budynki w sporpedii nie będą widoczne. Zamiast nich będzie przekreślone czerwoną linią białe tło. Dotyczy to samego podglądu, kreacja normalnie działa w grze. Aby to naprawić, wystarczy edytować i zapisać stwora lub budynek.

Wszystko Białe Edytuj

Po uruchomieniu gry wszystko w sporopedii będzie białe a ikony się zmienią np. w umiejętności Śpiew pojawi się ikona do umiejętności Latające ryby. Aby to naprawić najlepiej wyłączyć grę i sprawdzić połączenie internetu z orgin. jeśli się zalogujemy gra powinna działać. UWAGA! to może nie zadziałać!

Bardzo rzadko, ale mogą wystąpić problemy z teksturami, przez co oglądany stwór posiada "nienaturalny" kolor.

Faza komórkiEdytuj

PoczątekEdytuj

Po włączeniu gry komórka jest niewidoczna.

-Bardzo rzadki błąd: a mianowicie podczas pierwszej cutscenki, pojawia się komórka i można nią sterować.

Aby naprawić: trzeba zainstalować grę jeszcze raz.

WalkaEdytuj

Czasem nasza komórka może wejść w inny organizm.

Faza stwora Edytuj

Stwór graczaEdytuj

Gdy nasz stwór ukończy fazę komórki i wyjdzie na ląd, może się zdarzyć, że stanie się szary (to samo może się stać z innymi stworami). Gdy nasz stwór ukończy fazę komórki i wyjdzie na ląd, może się zdarzyć, że będzie iść w stronę przeciwną od gniazda.

Początek fazy stworaEdytuj

Może się zdarzyć, że gniazdo naszego stwora po wyjściu z fazy komórki będzie umiejscowione na środku morza. Wyjście na ląd będzie niemożliwe, ponieważ zostaniesz od razu zjedzony przez potwora morskiego. W zamian możesz pływać po całym morzu. Roślinożercy nie przeżyją, ponieważ rośliny, które zjadają, rosną tylko na lądzie. Na razie nie wiadomo, jak ten błąd usunąć, ew. przeinstalować grę lub usunąć ten zapis gry.

GniazdaEdytuj

Podczas ataku na gniazdo sąsiedniego gatunku i jego zniszczeniu można natknąć się na lewitujące jaja. Można je ściągnąć strzelając w nie jadem (używając splunięcia) lub (jeżeli masz skrzydła) podlecieć i walnąć w nie.

Błąd z nogamiEdytuj

Czasem w edytorze wczesnego stwora zdarza się, że podczas dodawania stworowi dwóch nóg, jedna noga zostanie pozbawiona stopy lub kolana, a druga będzie miała dwa. Podczas kucania, stwór pozbawiony zdolnosci skoku może utknąć w miejscu.

Pomocy, moje dziecko zaklinowało się za muszlą!Edytuj

Po rozpoczęciu fazy stwora, czasami jeden młody stworek zaklinowuje się za muszlą na czas trwania cutscenki.

Stwór epickiEdytuj

Gdy w fazie stwora, kiedy walczymy ze stworem epickim, użyjemy skradania się, stwór epicki może zaklinować się i wydawać dźwięki.

Stwór alfaEdytuj

Czasami, gdy zaczynamy grę od fazy stwora, gramy jako stwór alfa. Chodzą wtedy za nami młode. Błąd znika po pierwszym zmodyfikowaniu stwora w edytorze.

Faza plemieniaEdytuj

WylęganieEdytuj

Podczas trwania fazy plemienia, błąd ten może wystąpić wielokrotnie. Po stworzeniu jaj, z których wylęgają się młode, jaja zaczynają lewitować, podobnie jak w fazie stwora.

Wodna wiochaEdytuj

W fazie plemienia też może się zdarzyć, że wioska znajdzie się pod wodą.

Wołanie Stada

Kiedy użyjemy umiejętności władca zwierząt wódz może nawet po skończeniu animacji cały czas nawoływać zwierzęta.Skutkiem tego jest brak możliwości zaprzyjażnienia się.

Faza cywilizacjiEdytuj

W fazie cywilizacji także pojawiają się błędy.

Oszukać systemEdytuj

Czasami zdarza się, że pojazdy wjeżdżają do miast, pojazdy lądowe jadą po oceanie, a pojazdy morskie po lądzie.

Faza kosmosuEdytuj

Wylot statkiem kosmicznymEdytuj

Czasami po stworzeniu statku kosmicznego, nie może on wylecieć z kolonii. Żeby to naprawić, trzeba usunąć budynki koło statku, bądź je zmniejszyć.

DarksporeEdytuj

Taniec MędrcaEdytuj

Gdy w Darkspore na krawędziach mapy użyjemy komendy /Taniec jako Mędrzec Alfa, jego postać może stać się na pewien czas niewidzialna, co spowodowane jest prawdopodobnie wyjściem jej poza granice mapy. Szczególnie widać to w pewnym rejonie mapy o nazwie Równiny Osamotnienia.

Poziom 0-4 i niżejEdytuj

Spowodowane jest to szybkim kliknięciem w kampanię, po dodaniu innego gracza do grupy. Gdy wybrany zostanie "Start", poziom zagrożenia może pokazać nawet 11580275-1, a występujący tam wrogowie będą pokazani jako img i cybernetyczny typ. Na planecie nie ma żadnych wrogów, a występujące tam elementy (np. gejzer) może zabić bohatera jednym ciosem. Na końcu, gdy tylko wejdziemy do czerwonego portalu, w kółko wyskakuje czerwony napis: Nadciąga Horda (lecz nic się nie pojawia). Jedynym wyjściem jest zakończenie misji.

Więcej w Fandom

Losowa wiki