Fandom

Wiki Spore

Edytor przygód

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Kosmiczne przygody.png

Gallery7381spore1.jpg

Fabryka przygód

Edytor przygódedytor dostępny z dodatkiem Kosmiczne przygody. Umożliwia stworzenie własnej przygody, czyli mini gry. Edytor podzielony jest na dwie główne części. Terraformowanie, czyli w tym przypadku ustalenie czynników ukształtowania i koloru twojej planety, oraz druga część polegająca na wzbogacaniu planety o wybrane elementy ze sporpedii, które staną się częścią przygody.

TerraformowanieEdytuj

Umożliwia zmianę typu i wyglądy planety

  • Motywy planetarne - umożliwia wybranie gotowego stylu planety z dostępnych, posiadających gotową roślinność, kolory itp. które można na swój sposób modyfikować.
  • Kolory - umożliwia wybranie kolorów powierzchni planety i w zależności od wysokości i kształtu terenu. Jest też do dyspozycji wybór koloru atmosfery, klifów, plaży i wody.
  • Pogoda- umożliwia zmienianie temperatury planety, pory dnia, czy poziomu wód.
  • Roślinność - umożliwia wybranie dziewięciu typów roślinności, trzy małe, trzy średnie i trzy duże, oraz wyglądu gruntu i ilości roślin.
  • Terraformowanie - umożliwia dodanie poszczególnych kształtów lądu:
  1. Narzędzia podstawowe
  2. Góry
  3. Kontynenty i wyspy
  4. Wzgórza
  5. Rzeki
  6. Drogi
  7. Specjalne
  8. Doliny
  9. Oceany i jeziora

Elementy przygodyEdytuj

Umożliwia dodanie elementów rozgrywki

  • Stwory - umożliwia dodanie stworów do przygody
  • Pojazdy - dodaje do przygody pojazdy
  • Budynki - Dodaje do przygody budynki
  • Stałe obiekty - Umożliwia dodanie obiektów stałych np. pojedynczych roślin, obiektów ręcznych itp.
  • Obiekty rozgrywki - Umożliwia dodanie takich obiektów jak np. apteczki, teleportery.
  • Muzyka - Umożliwia dodanie efektów dźwiękowych
  • Efekty - Umożliwia dodanie różnego rodzajów efektów wizualnych, czy naturalnych.
  • Wszystko - Wszystkie elementy zebrane w jedno.

KapitanEdytuj

Kapitan to nie odłączna część naszej przygody. Bez umieszczenia go w edytorze przygod, nasza misja nie może zostać zapisana. Kapitan służy do testowania przygody w próbie generalnej. Kapitan może zostać w zależności od misji zablokowany lub nie. Zablokowanie kapitana uniemożliwia innym graczom doboru własnego podczas rozgrywki.

CeleEdytuj

Cele to część edytora dająca możliwość dodawania zadań dla kapitana. Tworzenie celu polega na przeciągnięciu niebieskiej kropli na dowolny obiekt i wybranie celu z palety. Spis celów:

  • Porozmawiaj- Nawiązanie rozmowy, odnosi się tylko do stworów, lub pod zbadaj do budynków i pojazdów
  • Zabij- Zlikwidowanie celu. Stwora, budynku, pojazdu.
  • Połącz - Musisz sprawić aby jeden cel znalazł się w pobliżu drugiego wybranego celu. Odnosi się do budynków, pojazdów, stworów i stałych obiektów.
  • Połącz siły - polega na dodaniu stwora do swojej ekipy
  • Podejdź do - Odnosi się do stworów, pojazdów, budynków, obiektów stałych i obiektów rozgrywki.
  • Zaprzyjaźnij się - polega na nawiązaniu przyjaznych integracji z dowolnym stworem (nie odnosi się do stworów epickich.
  • Broń- Obroń stwora, budynek, lub pojazd, przed zniszczeniem.

Próba generalnaEdytuj

Tryb próby generalnej oznaczony jest białym trójkątem. Próba generalna to etap na którym można wypróbować naszą przygodę. Pozwala przejść ją kapitanem, by zauważyć ewentualne błędy.

PublikacjaEdytuj

Opublikowanie przygody nie różni się specjalnie od publikacji jakiegokolwiek innego dzieła. Aby opublikować przygodę wszystkie inne dzieła w niej występujące muszą również być opublikowane. Do opublikowanej przygody można dodać maksymalnie cztery zdjęcia, które dadzą graczowi obraz przygody w którą ma zagrać. Również można dodać opis przygody i koniecznie gatunek oraz nazwę. W opublikowanej przygodzie mamy możliwość obejrzenia wyników osób którzy ją rozegrali, ocenę i poziom trudności mierzony od ilości wygranych i przegranych innych graczy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki