Fandom

Wiki Spore

Ekosystem

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ekosystem – system, w którym występuje związek wszystkich organizmów ze środowiskiem nieożywionym, na którym one występują. W ekosystemie występuje obieg materii oraz energii. Ekosystem w spore głównie dotyczy całej planety. Często możemy napotkać misje, w których celem jest uratowanie jakiegoś ekosystemu. Rozpad ekosystemu powoduje odstabilizowanie się klimatu planety i pogarszanie się warunków życia, które ustępuje dopiero wtedy, gdy typ planety osiągnie T0. Ekosystem planety stanowią rośliny duże, średnie i małe oraz roślinożercy, wszystkożercy i/lub mięsożercy.

Poziomy rozwojy ekosystemu (t-skala)Edytuj

  • T0 - jałowy świat bez życia i często atmosfery
    • Wszystkie miasta mają tarczę atmosferyczną zapewniającą w nim atmosferę i chroniącą przed wulkanami itp.
    • Występują zagrożenia naturalne (chmury burzowe, deszcze meteorytów, kriowulkany, itp.)
    • Można mieć 1 miasto, tylko z ratuszem
Notka: Groksowie mogą przeżyć tylko na planetach T0 i mogą tam mieć w pełni rozbudowane miasta.
  • T1 – "Podstawowo" rozbudowana planeta z:
  • T2 – średnio zamieszkany świat
    • 2 gatunki roślin każdego rodzaju
    • 4 gatunki roślinożerców
    • 2 gatunkami mięsożerców/wszystkożerców
    • miła temperatura
    • zbalansowana atmosfera
    • 2 miasta ze średnią ilością obiektów
  • T3 – świat idealny
    • 3 gatunki roślin każdego rodzaju
    • 6 gatunków roślinożerców
    • 3 gatunki mięsożerców/wszystkożerców
    • Perfekcyjną temperatura i atmosferą
    • 3-ma (w przypadku planet macierzystych 10-ma) całkowicie rozbudowanymi miastami.

TerraformowanieEdytuj

Ulepszyć ekosystem możemy terraformując planetę do wyższego typu. Uzupełniać ekosystem musimy sami, chyba że użyjemy kosturu życia, który automatycznie uzupełnia ekosystem do typu T3.

Więcej w Fandom

Losowa wiki