Fandom

Wiki Spore

Emocje

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Emocje występują w prawie wszystkich fazach. Od emocji zależy czy ten stwór, plemię, cywilizacja czy też imperium będzie nas atakować.

Faza komórkiEdytuj

W fazie komórki nie ma emocji. Jednak mięsożercy i wszystkożercy będą do nas negatywnie nastawieni, a roślinożercy neturalnie.

Faza stworaEdytuj

W fazie stwora większość gatunków jest do nas neutralnie nastawiona, ale bywają też nielubiące nas, i prawie zawsze jeden gatunek jest do nas nastawiony wrogo. Zazwyczaj są to stwory niezbyt rozwinięte. Możemy również zaprzyjaźnić się z innym gatunkiem, albo nawet zostać ich sojusznikiem, ale po sojuszu nie można tego gatunku atakować. Są również stwory które się nas boją. Te będą z krzykiem uciekać i nie będą na nas już napadały. Na wysokim poziomie trudności, wszyscy mięsożercy są do nas wrogo nastawieni a roślinożercy (czasem też wszytkożercy) neutralnie. Jeśli będziemy wczesnym stworem, mięsożercy będą nas nie lubić ale jeśli dodamy sobie jakieś elementy np. mocniejsze ugryzienie będą do nas nastawieni wrogo. Wszystkożercy  zazwyczaj też są wrogo nastawieni, ale mogą też być nastawieni neutralnie. Najczęściej wrogo nastawieni są ci którzy mają wysokie umiejętności walki.

Faza plemieniaEdytuj

Tutaj sami możemy ustalić czy ktoś ma nas lubić czy nie dając prezenty, kraść jedzenie, atakować ich plemię czy też robić z nimi sojusze grając na instrumentach. Inne plemiona jednak są głupie ponieważ wysyłają 3-5 członków do walki z nami. Aby zaprzyjaźnić się z plemionem należy wziąć instrumenty wszystkie jakie mamy (np. mamy trąbity i drewniane rogi to je bierzemy) i idziemy do plemiona. Wtedy patrzymy na chmurki członków innego plemienia i wybieramy odpowiednie instrumenty. (Czyli że jeden z członków innego plemienia w chmurce pokazuje trąbity to naciskamy trąbity itp.)

Faza cywilizacjiEdytuj

W fazie cywilizacji narody są do nas najczęściej nastawieni naturalnie lub przyjacielsko. Jeśli zaatakujemy inne miasto nasze stosunki z tym narodem pogorszą się. Również kradzież gejzerów przyprawy oraz obelgi pogorszą stosunki. Jeśli chcemy się zaprzyjaźnić z wybraną cywilizacją musimu dawać im duuużo pieniędzy i mówić komplementy. Czasem cywilizacja może sama nas znielubić, bo kiedy my, albo ona rozszerzamy swoje granice, możemy dostać ujemne punkty w stosunkach za stanowienie zagrożenia dla danego narodu.

Faza kosmosuEdytuj

Tutaj mamy wiele imperiów a z tym wiąże się wiele sojuszy, wojen i szlaków handlowych. Niektóre imperia mają do nas nastawienie przyjacielskie, inne neutralne, niektóre wrogie (Jak np. Gorliwcy lub Wojownicy). Przejąć planetę jest zazwyczaj bardzo łatwo, wystarczy strzelać megabombą i mieć megalaser do obrony przed statkami. Aby związać sojusz zazwyczaj wystarczy dać innemu imperium 100 000 i wykonać u nich misję (Nie dotyczy Groksów, ponieważ oni muszą mieć o wiele więcej).

Kosmiczne PrzygodyEdytuj

W Kosmicznych Przygodach możemy sami ustalić kto będzie przyjacielem, a kto wrogiem. Wystarczy nacisnąć przyjazny lub agresywny. W wypadku terytorialnego stwora, będzie zachowywał się tak jak agresywny, z tą różnicą że ostrzega przed atakiem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki