Faza plemienia

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Faza plemienia.png

Spore 2010-01-18 16-18-23.png
Faza plemienia – jest to trzecia w kolejności faza gry. Jeśli przed tą fazą nie graliśmy w fazę komórki, ani w fazę stwora to na początku decydujemy, czy nasz stwór będzie mięsożercą, roślinożercą, czy wszystkożercą. Następnie możemy wybrać istniejącego stwora, lub stworzyć go od podstaw.

Rozgrywka Edytuj

Nasza gra w tej fazie zmienia się z TPP na RTS. Z początku mamy niewinne zadania. Jednak nie od dziś wiadomo, że plemię lubi dokopać sąsiadom, więc "produkujemy" naszych osadników jak tylko się da. Do poczęcia nowego osadnika należy mieć 10 jednostek pożywienia. Można mieć od 6 do 12 stworów w plemieniu, zależnie od etapu fazy.
Roślinożerca wysyła farmera żeby nazbierał owoców oraz rybaka, żeby łowił wodorosty (jeśli stwory są roślinożerne) lub ryby (jeśli są wszystko-/mięsożerne).
Mięsożerca może również polować na zwierzynę, którą można zdobyć na całym kontynencie. Dodatkowo może zjeść jajka hodowanych stworków. Wszystkożerca je wszystko (czyt. używa wszystkich wymienionych metod zdobywania jedzenia, nie licząc wodorostów). Zawieramy sojusze z innymi plemionami grając im na instrumentach, lub podbijamy je niszcząc ich chatę plemienną.

Niestety nie będziemy już mogli tworzyć stwora, ale w zamian za to edytor strojów plemiennych zostanie oddany w nasze ręce.

Na koniec fazy okaże się, czy nasze plemię było przyjazne, przedsiębiorcze, czy agresywne.

PożywienieEdytuj

W fazie plemienia występuje kilka rodzajów pożywienia:

PrzyjaźńEdytuj

Jeżeli chcemy zawierać sojusze z innymi plemionami należy zakupić instrumenty (co najmniej 1), następnie razem z wodzem udać się do obcej wioski i kliknąć członka plemienia wioski, z którą chcemy się zaprzyjaźnić. Pomocny może okazać się podarunek lub umiejętność następcza fajerwerki, których możemy użyć przed rozpoczęciem interakcji, jeżeli stosunki z danym plemieniem są niedobre. Kiedy rozpoczynamy "koncert" należy klikać instrument, którego żąda dana wioska. Nie zawsze udaje się zaprzyjaźnić nawet jeżeli będziemy bezbłędni. Pomocne mogą się okazać także elementy w styliście plemiennym z umiejętnością towarzyskie na wysokim poziomie.

Udomawianie zwierzątEdytuj

Oto czynności, które wykonujemy, aby udomowić zwierzę:

  1. Należy kliknąć zielony przycisk z chmurką w środku na dole ekranu.
  2. Zaznaczamy co najmniej 1 członka plemienia.
  3. Wybieramy potencjalne zwierzę.
  4. Klikamy na wybrane zwierzę
  5. Teraz zwierzak dokonuje wyboru czy chce się z nami sprzymierzyć

Niektóre zwierzęta hodowlane będą nam pomagać podczas najazdów na nasze plemię. wszystkie będą składać jaja, które możemy zebrać. Możemy też je zniszczyć dla mięsa (niepolecane).

Pokonywanie plemionEdytuj

pJeżeli chcemy zniszczyć wrogie plemię powinniśmy:

  • wyczekać aż ludność wrogiego plemienia zmaleje (np. przez atak stwora epickiego, atak odparty przez nas)
  • uzbroić się (postawić budynki z bronią i nakazać wziąć je wieśniakom. Zaatakować dużą ilością wieśniaków: całym lub pozostawiając 1-2 do obrony przed dzikimi zwierzętami lub łupieżcami
  • zaznaczamy atakujących
  • podczas ataku klikamy czerwony przycisk na dole ekranu z celownikiem. Jego menu powinno nam się rozwinąć, a ukazać się w nim powinny rodzaje broni (im więcej, tym lepiej)
  • klikamy na wrogiego członka plemienia
  • teraz klikamy ikony menu ataku lub naciskamy ich symbole numeryczne
  • po zniszczeniu wrogich osobników należy zaatakować chatę
  • kiedy chata upadnie wrogie plemię jest zniszczone, nawet jeżeli podczas jej zburzenia w wiosce byli dorośli wieśniacy

Do ataku pomocne mogą okazać się elementy w styliście plemiennym z umiejętnością atak i wytrzrymałość na wysokim poziomie.

Pokonywanie zwierzątEdytuj

Jeżeli potrzebujemy mięsa, a nie chcemy ryzykować kradzieży możemy zapolować na dzikie stworki (najlepiej z małą ilością punktów ataku). Należy wtedy wybrać kilku członków plemienia (najlepiej z bronią), nacisnąć czerwony przycisk na dole ekranu i kliknąć na potencjalny cel. Po pokonaniu zwierzęcia wieśniacy automatycznie zaczną zbierać mięso. Jeżeli zwierzęta oddalą się od gniazda lub wszystkie zostaną zabite można im skraść jajka.

PołówEdytuj

Aby złowić ryby(mięsożercy,wszystkożercy)/wodorosty(roślinożercy) należy odnaleźć łowisko ryb. Na minimapie jest zaznaczone symbolem ryby, a możemy je rozpozna po skaczących rybach w tym miejscu. Zaznaczamy członków plemienia i klikamy na łowisko. Przydatne mogą się okazać się ościenie rybackie. Warto wybrać wodza do połowu, gdyż jego laska ma działanie podobne do ościeni rybackich.

  • Zdarza się, że łowisko jest "zglitchowane" i jest w ziemi

ZbieractwoEdytuj

W celu zebrania owoców należy wybrać kilku wieśniaków, a następnie nacisnąć na jedną z roślin, która ma owoce. Jeżeli chcemy, żeby było ich więcej, powinniśmy posiąść umiejętność następczą odświeżająca burza. Warto odblokować kije zbieracza, które ulepszą zbieranie (oczywiście, wpierw należy wieśniakowi nakazać je wziąć). Pomocne mogą okazać się elementy w styliście plemiennym z umiejętnością zbieractwo na wysokim poziomie.

Pasek postępuEdytuj

Jest tutaj uzupełniany dzięki niszczeniu lub sprzymierzaniu się z plemionami. Po przyjaźni lub zniszczeniu pierwszego i trzeciego plemiona, nasza wioska się powiększa. Aby uzupełnić pasek postępu należy tak uczynić z 5 plemionami.

Fazy
W grze

Faza komórkiFaza stworaFaza plemieniaFaza cywilizacjiFaza kosmosu

Więcej w Fandom