Fandom

Wiki Spore

Gejzer przyprawy

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Faza stwora.png Faza plemienia.png Faza cywilizacji.png Faza kosmosu.png

Gejzer przyprawy – niewielkich rozmiarów dziura w ziemi z której tryska gazowa przyprawa. Można go spotkać w prawie każdej fazie na lądzie, lub pod wodą. Nasza planeta macierzysta zawsze posiada przyprawę koloru czerwonego, choć na innych planetach często pojawiają się też żółte, zielone, niebieskie, różowe czy fioletowe.
Spore 2012-02-09 11-18-27.png

Gejzer przyprawy w fazie stwora

Faza stworaEdytuj

W fazie stwora można wejść na gejzer przyprawy. Zostajemy wtedy wzniesieni kilkanaście metrów ponad powierzchnię planety. Jeśli stwór posiada odpowiednio rozwiniętą umiejętność szybowania możliwe jest zdobycie osiągnięcia "Lot trzmiela".

Faza plemieniaEdytuj

W fazie plemienia z gejzerami przypraw nic się nie da zrobić.
Szyb przyprawy.png

Szyb wydobywczy

Faza cywilizacjiEdytuj

W fazie cywilizacji przyprawa przybiera rodzaj środka płatności, więc wzrasta zapotrzebowanie na jej wydobycie. Już na początku zakładamy pierwsze szyby wydobywcze, które mają na celu zwiększyć wydobycie surowca w naszych granicach. Szyby mogą być zakładane przez dowolne pojazdy, a tak zdobyty gejzer staje się naszą własnością. Stąd też często mogą być atakowane przez inne narody, a tak zdobyty gejzer automatycznie zmienia właściciela. Przyprawę przewozimy tu w specjalnych balonach, lecz tylko mając pojazdy gospodarcze.

Faza kosmosuEdytuj

Gejzery przyprawy znajdują się we wszystkich miejscach w galaktyce (oprócz planety z pierwszej misji, która jest przyprawy pozbawiona). Po skolonizowaniu planety, wszystkie gejzery przechodzą w nasze ręce. Nie zakładamy już szybów wydobywczych, a nasze pojazdy zbierają ją za pomocą balonów i przewożą do miast.

CiekawostkiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki