Fandom

Wiki Spore

Młode stwory

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Młode stwory mają 50% mniej punktów życia niż zwykłe. Zamiast walczyć uciekają z krzykiem. Gdy zaatakujemy młodego stwora z innego stada zaatakuje nas stwór alfa a, kiedy zabijemy młodego stwora nasze stosunki z tym stadem pogarzą się do stanu krytycznego (niebędziemy mogli się zaprzyjaźnić z tym stadem). Więc jęśli chcecie się zaprzyjaźnić z jakimś stadem stanowczo odradzam zabijania młodych stworów.

Występują w następujących fazach:

Faza KomorkiEdytuj

Nie ma wyraźnego podziału na młode i dorosłe osobniki. Gdy nasz organizm wykluwa się z jajka od razu rozpoczyna życie w pramorzu, bez okresu dorastania. Nie możemy też dostrzec jaj składanych, przez inne organizmy. Wyjątkiem jest komórka o nazwie Maak. Składa ona czarne jajka, jednak wykluwające się z niej komórki i nazwie Junior podobny do komórki Paaka , nie mają swojej dojrzałej formy.

Faza StworaEdytuj

Występuje podział na istoty młode i dorosłe. Po wykluciu z jaja nasz stwór rozpoczyna trwający dość krótko okres młodości, kiedy jest uczony korzystać z nabytych umiejętności od dorosłych. Inne gatunki stworów również przechodzą okres młodości. Młode stwory możemy zaobserwować w każdym gnieździe.

Faza plemieniaEdytuj

Widać podział na młode i dojrzałe osobniki, oraz trwający dłużej okres dorastania. Po kliknięciu ikony potomstwa w chacie plemiennej dodajemy młode do naszej plemiennej społeczności (kosztuje to 10 jednostek żywności). Młode mają pełne wyposażenie naszego plemienia, jednak są bezbronne i narażone na ataki dzikich stworów. Nie możemy ich kontrolować, nie są również, podobnie ja w innych wioskach liczone jako członkowie plemienia, dopóki nie osiągną dojrzałości. Można też zaobserwować młode w stadach dzikich stworów.

Faza cywilizacji i kosmosuEdytuj

Stwory nie odgrywają większej roli w rozgrywce, stąd też nie mamy okazji zaobserwować młodych istot. Młode można zaobserwować jedynie u dzikich osobników.

Kosmiczne PrzygodyEdytuj

Stwora można zamienić w dziecko przytrzymując Shift i obracając kółko myszy w swoją stronę, jeżeli przeciągniemy w drugą stronę uzyskamy Stwora epickiego.

Fabryka stworówEdytuj

Możemy zobaczyć młode naszego stwora klikając przycisk jajka w trybie próby generalnej.

Tabela hp małych stworów w stosunku do stworów alfa i normalnych w fazie stworaEdytuj

Stwór alfa Normalny stwór Młody stwór
8 6 3
13 10 5
19 15 8
32 25 12
50 40 20
125 100 50

CiekawostkiEdytuj

  • W Spore młode jedynie są mniejsze i mają mniej punktów życia niż dorosłe, jednak w realu wiele stworzeń ma młode o innym wyglądzie niż dorosłe min. ptak Opisthocomus hoazin w młodości ma pazury na skrzydłach, młode płazy-kijanki nie mają kończyn i przypominają Plemniki u ssaków a młode Torbacze są malutkie i nie mają futra.
  • Młode stwory wydają charakterystyczny cienki, na dłuższą metę denerwujący dźwięk niezależny od rodzaju otworu gębowego.

Więcej w Fandom

Losowa wiki