Fandom

Wiki Spore

Morski potwór

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Faza stwora.png Faza plemienia.png

Głębiny są zamieszkane przez niebezpieczne istoty. Nie odpływaj zbyt daleko od brzegu.

Opis, ukazujący się w fazie stwora, po wypłynięciu na głębinę i pojawieniu się potwora
Morski potwór – zielona bestia morska. Pojawia się jako nieznany stwór z morza. Nie ma go w Sporepedii dlatego wiemy o nim bardzo niewiele. Pojawia się w fazie stwora i plemienia. W tej drugiej możemy dojrzeć go wyskakującego z wody i zobaczyć w całej okazałości.
180px-Sea Monster Attacks.png

Morski potwór atakuje stwora.

WyglądEdytuj

Morski potwór ma zieloną, lśniącą skórę, ogromną paszczę i wielkie, groźnie spoglądające oczy. Na ramionach pojawiają się żółte elementy. Na karku posiada żółty grzebień. Jest bardzo duży, mniej więcej wielkości stwora epickiego. Posiada chwytne łapy i muskularne ramiona, a na nich elementy kolcopodobne. Porusza się prawdopodobnie za pomocą grubego ogona zakończonego płetwą.

WystępowanieEdytuj

Faza stworaEdytuj

Po raz pierwszy pojawia się w fazie stwora, gdy wypłyniemy na głębiny morskie - wtedy pojawia się cut-scenka, odtwarza mroczna muzyka, stwór zaczyna się rozglądać, po czym wyskakuje ta bestia. Wyskakuje z wody w miejscach oznaczonych na mapie ciemniejszymi plamami (głębinach) uniemożliwiając przepłynięcie na inny kontynent i nas zjada. Odradzamy się potem jak po każdej przegranej walce. Powstał dlatego, że w fazie stwora poruszamy się po jednym kontynencie, planeta ma zostać zdobyta dopiero w fazie cywilizacji, stwór ma uniemożliwić przepłynięcie oceanu i przedostanie się na inny. Przy odrobinie szczęścia możemy przedostać się na wyspę. Zazwyczaj będą one małe i nie znajdziemy na nich żadnego gatunku. Gdy nas zniszczy pojawia się opis informujący, że oddalanie się od brzegu jest niebezpieczne.

Morski potwór cały.jpg

Wyobrażenie Morskiego potwora

Faza plemieniaEdytuj

Potwór pojawia się też w fazie plemienia, gdy użyjemy umiejętności specjalnej "Latające ryby". Wynurza się z morza, podskakuje i wyrzuca na brzeg mnóstwo ryb, które stają się dla nas łatwym źródłem pozyskania dużej ilości pożywienia. Jednak aby mieć tę umiejętność w fazie komórki trzeba być wszystkożercą.

Inne fazyEdytuj

W fazie cywilizacji i kosmosu nie występuje. Możliwe, że wyginął albo stara się nie atakować. Wiadomo tylko, że nie pojawia się ani razu dlatego, że w fazie cywilizacji i kosmosu poruszanie się po oceanie jest zbędne. W fazie komórki nie istnieje, bo byłby bezsensowny, spotkamy natomiast większe komórki. Po za tym wśród mikroskopijnych organizmów gigantyczny potwór, nie mógłby się tak szybko rozwinąć.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jedyna ryba w fazie stwora.
  • W obu fazach jest to ta sama bestia.
  • W fazie plemienia (w opisie umiejętności "Latające ryby") potwór nazwany jest Wielkim węgorzem.
  • W następnych fazach nie ma potwora.
  • W chwili próby przelecenia nad morzem na skrzydłach również jesteś narażony na atak ze strony potwora.
  • Potwór obecny jest na Sporepedii pod nazwą "Sponiewieryba". Jedyną różnicą jest to, że ten ze Sporepedii będzie miał nogi.
  • Za pomocą modu możemy unikać jego ataków.
  • Możliwe że się nazywa "Sponiewieryba"
  • Jest stworem epickim.

Więcej w Fandom

Losowa wiki