Fandom

Wiki Spore

Owoc

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Faza stwora.png Faza plemienia.png Faza cywilizacji.png Faza kosmosu.png Kosmiczne przygody.png

Front Page News.png Artykuł "Owoc" został artykułem na medal.

Oznacza to, że jest on szczególnie wart przeczytania.

Owoc
Owoc2.png
Faza stwora, plemienia, cywilizacji, kosmosu
Kto się tym żywi Roślinożercy, wszystkożercy
Barwa Pomarańczowa
Zo.png

Zgniły owoc

Owoc – pożywienie roślinożerców i wszystkożerców w Spore. Owoce rosną na roślinach, które są losowo wybierane ze sporpedii. Owoce mogą rosnąć na dużych drzewach, średnich i małych.

Faza komórkiEdytuj

Tutaj nie ma owoców. Są one zastąpione przez kawałki roślin, które co każdy poziom zmieniają wygląd.

Faza stworaEdytuj

Owoce zaczynają się pojawiać. Są pokarmem dla roślinożerców i wszystkożerców. Rosną na drzewach i krzakach. Z krzakami nie ma problemu, natomiast by zdobyć jedzenie z drzewa, trzeba mieć wysokiego stworka z chwytakami, ewentualnie można rzucić patykiem, kamykiem lub muszelką w owoce. Czasem można znaleźć owoce na ziemi, zrzucone z rośliny przez innego stwora. Bywa jednak, że taki owoc będzie zielononiebieski, a nad nim będą się unosić żółte opary. To znak, że owoc jest zgniły, a zjedzenie go przez stworka spowoduje, że stworek zachoruje. Mięsożerca nie może jeść owoców. Jeśli to zrobi, zwymiotuje i się nie naje.

Faza plemieniaEdytuj

Owoce są zbierane z drzew przez plemiona wszystkożerców i roślinożerców. Liczba owoców zbieranych za jednym razem zależy od poziomu zbieractwa (np. 1 poziom = 1 owoc), a danie stworkom zbierającym owoce kijów zbieracza podwoi tę liczbę. Są skutecznym środkiem szybkiego zdobycia dużej ilości pożywienia. Znajdziemy je na pobliskich krzewach. Aby kazać członkowi plemienia zebrać owoce, należy go zaznaczyć, a następnie kliknąć na krzew.

Faza cywilizacjiEdytuj

Jak znajdziesz jakieś plemię, znajdziesz i owoce na ich "ołtarzu". Dodatkowo, jeśli w fazie plemienia dostaniesz prezent z owoców i go nie "rozpakujesz", w swoim mieście znajdziesz koszyk owoców.

Bug7.png

Prezent w mieście

Faza kosmosuEdytuj

Owoce występują tylko na planetach zamieszkanych przez plemiona. Na ich "ołtarzach" mogą znajdować się owoce.

Kosmiczne PrzygodyEdytuj

W przygodzie można umieścić półmisek owoców lub pojedynczy owoc, jednak tu owoców nie można jeść. Można nimi za to rzucać i dawać je innym.Co ciekawe w przygodach rośliny nie dają owoców.

CiekawostkiEdytuj

  • Owoce przypominają ziemskie mango.
  • Jak się przyjrzysz, to znajdziesz na owocach małe numerki i symbole.
Żywność

JajoMięsoWodorostyOwocPadlinaRyby

Więcej w Fandom

Losowa wiki