Piraci

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Faza kosmosu.png

Flota piratów.png

Flota Piratów.

Piracistwory występujące w fazie kosmosu. Nie posiadają one własnych planet. Piraci niszczą nasze lub inne imperia, mogą też łupić naszą lub ich przyprawę. Szybkim sposobem na pozbycie się ich podczas grabieży okazuje się tylko zabranie paczek z przyprawą. Odlecą oni z powodu jej braku. W poszukiwaniach artefaktów mogą nam wysyłać fałszywe sygnały, a po zbliżeniu się do planety jesteśmy w pułapce. Piraci zazwyczaj występują w grupach statków kosmicznych. Będzie tam około 5 małych statków, które zadają 50 Punktów Obrażeń i jeden wielki statek kosmiczny, który zadaje 250 punktów obrażeń. Taka grupka może być z łatwością pokonana pociskiem z atymaterii lub megarakietą protonową. Wojownik posiada superbroń o nazwie piracki zew, dzięki której przywołuje piratów.

KontaktEdytuj

W pierwszej misji, gdzie musimy zbadać inną planetę w celu odnalezienia form życia i udanie się do innego systemu planetarnego w tym samym celu, odnajdujemy upadłe kolonie. Po chwili kontaktują się z nami jakieś istoty. Nie widać ich, ani nie słychać żadnych odgłosów. Pytają się oni czy jesteśmy Groksami, my temu zaprzeczamy. Oni niestety w to nie wierzą i zaczynają nas atakować flotą składającą się ze trzech statków kosmicznych o zdrowiu 150 każdy. Co ciekawe po najechaniu na nich kursorem wyskakuje nam, że to "Roboty Strażnicy". Nie można spotkać takich statków kosmicznych w galaktyce, ponadto podczas połączenia u góry wyświetla nam się nazwa gatunku. Nazwa tych istot jest losowa. Stwierdzić możemy, ze to właśnie piraci. Idąc tym faktem zarzucić można, że są Oni również przeciwnikami Groksów.

AtakiEdytuj

Piraci mogą atakować w niewielkich oddziałach:
  • statek-matka 250 hp
  • eskorta 50 hp

Ten rodzaj ataku jest łatwy do zniszczenia, gdyż jeden pocisk megarakiety protonowej lub 2 ciosy megamiotacza automatycznego wystarczają do zniszczenia statku eskorty. Nie powinniśmy jednak "stać" w jednym miejscu przez dłuższy czas, ponieważ możemy otrzymać stosunkowo mocne uderzenie od "statku - matki" ("na szczęście" często owy statek atakuje kolonię zamiast nas).

Zdarza się jednak, że atakuje duet (dwa statki) piratów. Są one bardzo zwinne i szybkie, ciężko je trafić pociskiem. Mają bardzo duże przyśpieszenie, potrafią błyskawicznie odlecieć i zregenerować się. Na dodatek są bardzo zwrotne i świetnie współpracują. Kiedy ty gonisz jednego, drugi rabuje przyprawę. Najlepiej atakować je laserem.
Jeżeli wpadniemy w pułapkę zastawionej przez piratów zazwyczaj atakuje nas 1 pirat (czasami dwóch). Jest bardzo łatwy do zniszczenia, bo sam do nas podlatuje. Pułapki zastawiają oni przeważnie na t0, z rzadka na nieustabilizowanym t1.

Piracki zewEdytuj

Ta broń wojowników nie jest zbyt mocna. Co ciekawe, za jej użycie nie dostajemy ujemnych punktów w stosunkach z danym imperium. Możemy ją użyć na planecie sojusznika, aby później ich pokonać i wyjść na bohatera.

PiraciwonEdytuj

Piraciwon to umiejętność następcza, która zmniejsza prawdopodobieństwo ataku na nasze kolonie ze strony piratów. W celu jego zdobycia, musimy ukończyć fazę cywilizacji jako wojskowe.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy zniszczysz doszczętnie wrogie imperium, jego pozostałe statki zmienią się w Piratów.
  • Piraci mają umiejętność Mini ty, lecz rzadko jej używają.
  • Statki, których piraci używają różnią się między sobą w każdej grze i w każdej części Galaktyki.
  • Gatunek Piratów jest nieznany.
  • Jeśli zniszczysz duży statek, jego Mini ty także się zniszczą.

Więcej w Fandom