Fandom

Wiki Spore

Port

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Faza cywilizacji.png Faza kosmosu.png

Port gospodarczy.png

Port miasta gospodarczego

Port – element występujący w fazie cywilizacji i fazie kosmosu.
Port religijny.png

Port miasta religijnego

Faza cywilizacjiEdytuj

W tej fazie port ma ogromne znaczenie. Dlatego dobrze w fazie stwora jest zająć gniazdo przy linii brzegowej, aby w fazie cywilizacji posiadać port od początku. Port umożliwia zakup pojazdów morskich oraz podbijanie lub handlowanie za oceanem (mogą to czynić również pojazdy powietrzne, lecz wymagają 4 miast). Oprócz tego pozwala na zajmowanie gejzerów przyprawy, które znajdują się na wodzie. Porty różnią się wyglądem w zależności od charakteru miasta. Porty miast religijnych są pojedynczym, kamiennym pomostem. Te z miast wojskowych są trochę bardziej rozbudowane, ponieważ składają się z dwóch odnóg. Najbardziej rozbudowane są porty miast gospodarczych, których charakterystycznym elementem jest zakręcony pomost.

Port wojskowy.png

Port miasta wojskowego

Faza kosmosuEdytuj

Port groksów.png

Port groksów

W fazie kosmosu porty są tylko detalem. Co prawda mogą być przy nich budowane pojazdy morskie (na co nie mamy wpływu), ale nie ma to znaczenia. Charakterystyczny port posiadają Groksowie.

Kosmiczne przygodyEdytuj

Porty pojawiają się w niektórych przygodach, np. w Przygodowie czy Walenii (miasteczku z przygody Duchy są niespokojne). Należy przy tym pamiętać, że przez grę są traktowane jako budynek.

Więcej w Fandom

Losowa wiki