Fandom

Wiki Spore

Roślina

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Faza komórki.png Faza stwora.png Faza plemienia.png Faza cywilizacji.png Faza kosmosu.png Kosmiczne przygody.png Darkspore.png Spore hero.png

Roślina w fazie komórki 1.png

Roślina w fazie komórki

Mała roślina 1.png

Mała roślina

Drzewo 1.png

Drzewo.

Krzew 1.png

Krzew w fazie stwora

Roślina – jedna z elementów przyrody ożywionej na planecie.Było planowane utworzenie edytora flory, ale w ostatecznej wersji gry nie powstał. W fazie stwora, plemienia, cywilizacji i kosmosu z roślin możemy wyróżnić: Rośliny małe, średnie (krzewy) i duże (drzewa).

Faza komórkiEdytuj

W fazie komórki rośliny są małymi zielonymi kawałkami, które jedzą roślinożercy i wszystkożercy. Tam, gdzie jest dużo połączonych kawałków roślin, zbiera się dużo roślinożerców, więc są wtedy łatwym łupem dla mięso- i wszystkożerców.

Faza stworaEdytuj

W fazie stwora na krzewach i małych roślinach rosną owoce, które jedzą roślino- i wszystkożercy. Drzewa tworzą lasy, w których można się łatwiej skryć przed drapieżnikiem. Oprócz tego drzewa nie odgrywają większej roli w tej fazie.

Faza plemieniaEdytuj

W tej fazie owoce rosnące na krzewach i małych roślinach są zbierane przez plemiona roślino- i wszystkożerne. Duże rośliny znów nie mają dużego znaczenia. W morzu występują za to wodorosty, pierwszy i ostatni raz w grze.

Faza cywilizacjiEdytuj

Tutaj żaden rodzaj rośliny nie jest istotny. Znajduje się jednak wiele roślin.

Faza kosmosuEdytuj

W fazie kosmosu każdy rodzaj rośliny jest dość ważny. Często będziemy mieli misje, aby je przeskanować lub dostarczyć. Są najważniejszym elementem ekosystemu, ponieważ stabilizują typ planety. Na każdym typie planety jest różna maksymalna liczba roślin:

  • T0 - nie ma roślin;
  • T1 - maks. 3 rośliny (po 1 z każdego rodzaju);
  • T2 - maks. 6 roślin (po 2 z każdego rodzaju);
  • T3 - maks. 9 roślin (po 3 z każdego rodzaju).

Jeżeli na planecie w jednym rzędzie nie będzie wszystkich rodzajów roślin to znaczy, że typ planety nie jest ustabilizowany i może się pogorszyć. Możemy wtedy uzupełnić brakujące rośliny, żeby typ był ustabilizowany. Można również umieścić zwierzęta, aby zbliżyć się do zdobycia kolejnego poziomu Zoologa.

Zobacz teżEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki