Robot strażniczy

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Faza kosmosu.png

Skan musiał uruchomić systemy obronne kolonii. Te roboty nie wyglądają przyjaźnie...

Robot strażniczy – wrogi statek kosmiczny występujący w fazie kosmosu.

Spotkanie z robotemEdytuj

Tuż po rozpoczęciu fazy kosmosu mamy za zadanie odwiedzić planetę w naszym systemie gwiezdnym. Po jego zeskanowaniu, dostajemy polecenie aby udać się na wskazaną zrujnowaną planetę. Mamy tam za zadanie przeskanować zniszczoną kolonię. Po uczynieniu tego, dostajemy informację, że skanowanie kolonii uruchomiło jej systemy obronne, następnie zostajemy zapoznani z (prawdopodobnie) informacją pozostawioną przez imperium o losowej nazwie. Zostajemy zidentyfikowani jako groksjańscy intruzi, a nasze sprostowania są ignorowane. Wtedy pojawiają się roboty strażnicze.

CharakterystykaEdytuj

Oto kilka cech robotów strażniczych.

  • Roboty strażnicze to statki kosmiczne, losowo wybrane ze sporpedii.
  • Na jednej planecie jest ich troje.
  • Mają po 100 HP.
  • Latają bardzo blisko siebie.
  • Są powolne.
  • Atakują dopiero, gdy zbliżą się na niewielką odległość.
  • Są nastawione do nas wrogo, będą lecieć w naszym kierunku i atakować

WalkaEdytuj

Walka z robotami strażniczymi nie jest przymusowa. Możemy od razu opuścić planetę i udać się na planetę macierzystą, aby wypełnić misję. Jednakże roboty strażnicze nie są trudne do pokonania.

Jak pokonać?Edytuj

W celu pokonania robotów strażniczych, warto wykorzystać minirakietę protonową, którą otrzymamy po przeskanowaniu statku rozbitego w naszym systemie (uczyniliśmy to wcześniej). Roboty strażnicze nie umieją wykorzystać przewagi liczebnej, gdyż latają przy sobie, dlatego jednym uderzeniem minirakietą, możemy zadać obrażenia dwóm robotom. Ponadto powinniśmy utrzymać taką odległość od robotów, abyśmy mogli wystrzeliwać do nich rakiety. Przy tym, nie powinniśmy być zbyt blisko, ponieważ wtedy każdy z robotów będzie mógł nas atakować. Przy zachowaniu odpowiedniej odległości, my będziemy atakować roboty, a roboty nie będą mogły atakować nas. W ten sposób możemy pokonać roboty, nie doznając żadnych obrażeń.

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy najedziemy na robota, będzie on podpisany jako Roboty strażniczy, co nie jest poprawne w języku polskim.
  • Na minimapce roboty strażnicze są zaznaczone tak samo jak, piraci (na szaro).
  • Podczas rozmowy z robotami zdradzają kod "grox 999" przy rozmowie z Groxami słychać w ich mowie "999 xorg" (nine nine nine xorg) czyli wypowiedzenie tego kodu wstecz.

Więcej w Fandom