Fandom

Wiki Spore

Spiżarnia

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Faza plemienia.png Faza cywilizacji.png Faza kosmosu.png

Spiżarnia.png

Spiżarnia naszego plemienia

Spiżarnia – obiekt, występujący w fazie plemienia, cywilizacji i kosmosu.

RolaEdytuj

Rolą spiżarni jest przechowanie pożywienia, zgromadzonego przez dane plemię. Rodzaj gromadzonego pożywienia zależy od diety plemienia.

OchronaEdytuj

Należy pamiętać, że spiżarnia sama w sobie pożywienia nie chroni. Zwierzęta hodowlane także nie są solidną ochroną dla naszego jedzenia, ponieważ są na drugim końcu wioski. Dlatego najlepszą obroną przed dzikimi zwierzętami i łupieżcami jest ustawienie "wartownika", czyli jakiegoś dorosłego wieśniaka, który stacjonowałby w pobliżu wioski. Nie musi być on tuż obok spiżarni, może zbierać pobliskie owoce, czy zbierać jajka od zwierząt hodowlanych. Dzikie zwierzę jest łatwe do pokonania. Dużo gorzej sytuacja wygląda z łupieżcą. Nie atakuje on nas, nawet, gdy my atakujemy go. Najlepiej zaatakować go większą liczbą wieśniaków, zanim łupieżca dojdzie do wioski. W przeciwnym wypadku może on dojść do własnego plemienia, gdzie będzie miał wsparcie. W takiej sytuacji lepiej odpuścić łupieżcę.

KradzieżEdytuj

Spiżarnia2.png

Spiżarnia obcej wioski

My także możemy nasyłać łupieżcę na inne plemiona. Musimy liczyć się wtedy z konsekwencjami (może, że wykradamy pożywienie zniszczonej wiosce), czyli pogorszonymi stosunkami z danym plemieniem. Oto jak to zrobić:

  1. Wybieramy członka plemienia (klikamy na niego prawym przyciskiem myszy, wybieramy z listy lub zaznaczamy "prostokątem")
  2. Ustawiamy tryb ataku (czerwona ikona u dołu ekranu z celownikiem)
  3. Najeżdżamy na spiżarnię obcej wioski (kursor powinien zmienić się w maskę)
  4. Klikamy (prawym przyciskiem myszy)

Należy przy tym pamiętać, że wieśniak z podróży może... nie wrócić. Dlatego najlepiej wybrać moment kiedy w okradanej wiosce przebywa niewiele wieśniaków (są na przykład na połowie, polowaniu czy zbieraniu). Najlepiej też posiadać dużą szybkość (możemy ustawić na końcu fazy stwora. Jeżeli okradamy wioski, najlepiej obierajmy za cel pobliskie wioski, ponieważ nasz wieśniak szybko może wrócić do plemienia. Na drodze powrotnej możemy poustawiać wieśniaków, którzy zatrzymają pościg za naszym łupieżcą i pozwolą mu donieść pożywienie.

PodarunekEdytuj

W celu poprawienia stosunków z danym plemieniem możemy dać im podarunek. Oto jak to zrobić:

  1. Upewniamy się, że posiadamy 10 jednostek pożywienia (musimy liczyć się z ich stratą)
  3. Ustawiamy tryb przyjaźni (Zielona ikona u dołu ekranu z "chmurką")
  4. Najeżdżamy na spiżarnię obcej wioski (kursor powinien zmienić się w prezent)
  5. Klikamy (prawym przyciskiem myszy)

Po drodze na naszego wieśniaka czają się zagrożenia. Te ze strony zwierząt nastawionych do nas wrogo nie jest bardzo niebezpieczne. Trochę gorzej jest napotkać w lesie zbieraczy wrogiego plemienia. Jeżeli jednak naszą drogę przecina wrogie plemię, lepiej je ominąć, bo tej przeszkody nasz wieśniak może nie pokonać. Ogólnie przejście jest bezpieczne. Musimy być czujni, bo możemy zostać zaatakowani podczas dawania podarunku, dlatego najlepiej posyłajmy tylko jednego wieśniaka.

OdżywianieEdytuj

Kiedy wieśniacy są głodni czasami sami organizują sobie pożywienie (np. podczas zbierania, łowienia) albo sami udają się do spiżarni. Możemy jednak nakazać im jedzenie (np. kiedy mają niewiele zdrowia, są w oddali lub kiedy są głodni). Oto jak to zrobić:

  2. Najeżdżamy na spiżarnię (kursor powinien zmienić się w symbol pożywienia)
  3. Klikamy (prawym przyciskiem myszy)

Pozostałe fazyEdytuj

W pozostałych fazach możemy jedynie obserwować jak członkowie plemienia odżywiają się obok swojej spiżarni.

Więcej w Fandom

Losowa wiki