Wikia

Wiki Spore

Spore

1232strony na
tej wiki
Dyskusja6
Spore
SPORE SPORE SPORE SPORE SPORE SPORE SPORE
SporeIcon-2-

Spore – gra komputerowa, w której celem jest przebycie drogi od drobnej komórki do władcy kosmosu, ewoluując i zaprzyjaźniając się lub eliminując inne gatunki, potem plemiona, cywilizacje i w końcu imperia kosmiczne

Fazy Edytuj

Faza komórki Edytuj

Na początku wybieramy sposób żywienia naszego podopiecznego: mięsożerca lub roślinożerca. Gramy jako mała komórka, która posiada tylko usta i oczy. Odżywiając się stopniowo rośniemy. Zdobywamy co raz więcej elementów i stajemy się silniejsi. Gdy pasek postępu się wypełni, wykształcamy mózg i wychodzimy na ląd.

Faza stwora Edytuj

Jesteśmy na lądzie, możemy być mięsożercą, roślinożercą lub wszystkożercą. Naszym domem jest gniazdo, możemy tam się leczyć. Roślinożercy żywią się owocami, a mięsożercy mięsem, które można zdobyć z padliny lub niszcząc innego stwora.Wszystkożercy jedzą to, co chcą. Przyjaźniąc się lub niszcząc inne stwory uzupełniamy pasek postępu. Gdy uzupełni się do danego momentu, naszemu stworowi zwiększa się inteligencja. Im większa jest inteligencja, tym więcej osobników możemy dodać do stada. Kiedy przez dłuższy czas jesteśmy w gnieździe, po narodzeniu nasze stado migruje i musimy dojść do nowego gniazda. Pojawiają się tu stwory epickie, występują samotnicy. Po uzupełnieniu paska postępu, wykształcamy mózg i odkrywając ogień, możemy przejść do fazy plemienia.

Faza plemienia Edytuj

Zakładamy plemię, w którym na początku jest trzech osobników, ale zwiększając plemię możemy zwiększyć maksymalną liczbę osobników. Tu możemy już ubrać nasze stwory. Do uzupełnienia paska postępu niezbędne jest zaprzyjaźnienie się lub podbicie pięciu plemion. W naszej wiosce możemy umieścić broń, instrumenty lub inne szałasy z różnymi przedmiotami.

Osobny artykuł: Budynki plemienia

Po sojuszu lub zniszczeniu pięciu plemion możemy przejść do fazy cywilizacji.

Faza cywilizacji Edytuj

Nasza wioska zamienia się w miasto. Posiadamy pojazdy. religijny, wojskowy lub gospodarczy. Możemy utworzyć Ratusz, Zakład pracy, Dom i Budynek rozrywkowy. Odpowiednio ustawiając budynki możemy zwiększyć produkcji kasy która od teraz staje się bardzo ważna. Aby zbierać jej więcej zajmujemy szyby wydobywcze. Z zaprzyjaźnioną cywilizacją możemy założyć szlak handlowy. Możemy też plądrować plemiona, które nie zamieniły się w miasta. Po przejęciu lub wykupieniu wszystkich miast możemy przejść do fazy kosmosu.

Faza kosmosu Edytuj

Gramy z jednym z archetypów. Znajdujemy się w galaktyce. Poznajemy inne rasy. Możemy się z nimi przyjaźnić lub z nimi walczyć. Tutaj też możemy zakładać szlaki handlowe. Zajmujemy się zdobywaniem odznak i uzupełnianiem po przez nie paska postępu. Ta faza się nie kończy. Głównym celem jest zniszczenie Groksów. Innymi są dotarcie do Jądra Galaktyki, odnalezienie Ziemi.

Edytory Edytuj

Gra słynie z dużej ilości edytorów:

Dodatki i pakiety z częściami Edytuj

Do gry Spore wydano jeden dodatek i trzy pakiety z częściami. Są to:

Dodatek Edytuj

  • Spore: Kosmiczne Przygody - dodatek rozbudowujący Fazę Kosmosu. Pozwala wykreować swojego kapitana i brać udział w dziejących się na powierzchniach różnych planet specjalnych misjach, nazwanych Przygodami.

Pakiety z częściami Edytuj

Wycofany materiał Edytuj

Z gry wycofano dużą część materiału:

Więcej od Wikii

Losowa wiki