Fandom

Wiki Spore

Sporyliony

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Sporylion.jpg

Worek z wydrukowanym na nim symbolem sporyliona.

Sporyliony – fikcyjna waluta, którą posługujemy się w fazie cywilizacji i kosmosu.

W fazie cywilizacji można ją zdobyć m.in. poprzez wydobywanie przyprawy z gejzerów, handel z innymi cywilizacjami i stawianiem zakładów pracy; a w fazie kosmosu – prócz tych rzeczy co w fazie cywilizacji – jeszcze przez wykonywanie misji, zbieranie worków po zniszczonych statkach kosmicznych, kradzież przypraw z innych cywilizacji i sprzedawanie cennych artefaktów.

Warto wiedziećEdytuj

  • W fazie cywilizacji maksymalna ilość posiadanych sporylionów to 999 999.
  • W fazie kosmosu maksymalna ilość posiadanych sporylionów to 99 999 999.
  • W fazie kosmicznej najwięcej sporylionów zdobywa się przy sprzedaży przypraw.
  • W dwóch pierwszych fazach za pieniądze odpowiadały punkty DNA.
  • W trzeciej fazie pieniędzmi jest pożywienie.
  • Archetyp w fazie kosmosu który najbardziej uwielbia sporyliony to kupiec.
  • Jeśli chcesz zarobić na artefaktach, sprzedawaj cywilizacjom z archetypem, który opisuje artefakt (np. kupiec za tablice mamony zapłaci nam dwa razy tyle co wojownik, ponieważ on zajmuje się takimi sprawami jak mamona).
  • Jeśli chcesz zaoszczędzić na wydatkach, kupuj od cywilizacji, które zajmują się poszczególnymi rzeczami (np. wojownik sprzeda ci dwa razy taniej broń).
  • Wszędzie drogo, ale u siebie najdrożej. Kupuj narzędzia we własnych koloniach tylko w ostateczności.
  • Niektóre cywilizacje, chcąc się zaprzyjaźnić, mogą dawać Ci 10000 sporylionów w prezencie.
  • Wbrew pozorom Groksowie dosyć hojnie wynagradzają za robienie misji.
  • Wrogo nastawione cywilizacje mogą zażądać od Ciebie sporylionów jako haraczu.
  • Warto w fazie kosmosu utworzyć szlak handlowy z planetą o rzadkiej przyprawie.
  • Przyprawy kosztują najlepiej na planetach przeciwnych do przyprawy tzn. żółta-różowa (i na odwrót, w pozostałych także na odwrót) niebieska-zielona fioletowa-czerwona.
  • W fazie cywilizacji aby szybko zarobić, warto jest przejąć wszystkie gejzery przyprawy na wyspie. Jeśli masz miasto obok morza, stwórz łódź i przejmuj jak najwięcej gejzerów na morzu. Po jakimś czasie to bardzo ułatwia grę, a pieniędzy nie brakuje. Oczywiście do czasu, gdy wybierzemy przejście do fazy kosmosu.
  • Pieniądze z fazy cywilizacji nie zapisują się w fazie kosmosu
  • Aby zaoszczędzić, w fazie cywilizacji wybuduj na swojej planecie tyle budynków, ile możesz; w fazie kosmosu są one znacznie droższe, a dobrze prosperujące planety dają więcej przyprawy.
  • W fazie kosmosu można ukraść skrzynki z cenną przyprawą imperiom, które jeszcze nie rozpoczęły podróży kosmicznych, a potem ją sprzedać. Można na tym zarobić wiele sporylionów, a miasta ograbionej przez Ciebie planety nie będą mogły atakować żadną bronią.
  • W fazie cywilizacji po zdobyciu wszystkich miast wybuduj tyle, ile się da (wszystkie miasta mają być zapełnione po brzegi) domów i wieżyczek, żadnych innych budynków. W fazie kosmosu domy są najdroższe, więc sprzedaj wszystkie domy i zbuduj dobrze prosperujące miasto.
  • Jeśli w fazie cywilizacji zniszczymy chatę plemienia nierozwiniętej cywilizacji, dostaniemy za to sporyliony.
  • W fazie cywilizacji zarobimy więcej, jeżeli będziemy państwem gospodarczym, automatycznie przychody zwiększą się.
  • W fazie kosmosu po zniszczeniu wrogich statków kosmicznych i kolonii w ich miejsce pojawią się sporyliony.
  • Symbol sporylionów wygląda jak paragraf (§), znak wykorzystywany w prawie.
    • Gra ma używa własnej czcionki, w której ten znak zastępuje znak dolara ($).
  • Sporyliony używają tego samego znaku co simoleony z serii The Sims i SimCity.

Więcej w Fandom

Losowa wiki