Fandom

Wiki Spore

Stwór

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Faza stwora.png Faza plemienia.png Faza cywilizacji.png Faza kosmosu.png Kosmiczne przygody.png

Stwór – organizm który wyewoluował z komórki.

Faza stworaEdytuj

Gracz może nim kierować w fazie stwora. W tej fazie gracz musi zadecydować jak ma wyglądać jego stwór w późniejszych fazach. Może to robić w edytorze stwora Stwór może posiadać kończyny kroczne i chwytne, oczy oraz broń i różne dodatki np. skrzydła. Przede wszystkim stwór musi posiadać otwór gębowy, za pomocą którego odżywia się. Na podstawie tego, czy w fazie komórki byliśmi roślinożercą, mięsożercą, czy wszystkożercą, możemy mu wstawić otwory gębowe, służące do jedzenia owoców, mięsa, lub obu rodzajów pożywienia. Umieszczając na stworze te elementy, możemy dodawać i ulepszać jego umiejętności zaimponowania (śpiew, taniec, urok, poza), ataku (ugryzienie, szarża, splunięcie, cios) lub innych rzeczy. Na końcu fazy możemy sprawdzić, czy nasz stwór był towarzyski, drapieżny, czy zmienny

Faza plemieniaEdytuj

W fazie plemienia gracz steruje już wieloma stworami. W styliście plemiennym możemy nałożyć na stwora odpowiedni strój, który może pomóc nam się zaprzyjaźniać lub niszczyć inne plemiona oraz może nam dodać wytrzymałość i przyspieszyć zbieractwo. Na koniec fazy można zobaczyć, czy nasze plemię było przyjazne, przedsiębiorcze, czy agresywne. Możemy też polować na dzikie zwierzęta, lub udomawiać je. Spotkamy też dzikie zwierzę, które będzie atakować młode osobniki naszego plemienia i wykradać nam żywność. Wystąpią też stwory epickie.

Faza cywilizacjiEdytuj

W fazie cywilizacji nie sterujemy stworami, ale poruszają się w naszym mieście. Znów możemy je różne przystroić w styliście cywilizacyjnym. Na końcu tej fazy możemy sprawdzić, czy nasza cywilizacja była religijna, gospodarcza, czy wojskowa. Na planecie będą rozsiane też dzikie zwierzęta, które możemy zniszczyć na dwa spsoby:

  • wjeżdżając na nie pojazdem lądowym
  • atakując bronią (tylko wojskowe)

Możemy też się z nim zaprzyjaźnić:

  • użyć broni (tylko religijne)

W fazie tej wiele kłopotów mogą sprawić nam stwory epickie, które czasami atakują nasze miasta lub pojazdy. Ale jak ma się pojazd religijny (najlepiej samolot stają się dobre na kilka minut.Wtedy chodzą za nami , a potem znowu są agresywne ale mają nowe terytorium.

Faza kosmosuEdytuj

Na początku fazy możemy sprawdzić, jaki nasze stwory mają archetyp. W trakcie gry możemy go zmieniać, za pomocą innych imperiów. W fazie kosmosu podobnie jak w fazie cywilizacji nie sterujemy stworami, ale poruszają się w miastach. Tu znów mamy do dyspozycji styliste, tym razem kosmicznego. Mamy również duży kontakt z stworami nierozumnymi. Możemy je przechowywać w ładownii, transportować do innych imperiów, przenosić na inne planety i wypełniać nimi ekosystemy. Mamy również możliwość edytowania ich, a nawet tworzenia za pomocą narzędzi Edytor stwora i Nowy stwór.
Poza grą możemy tworzyć stwora w edytorze stwora, w którym dostępne są wszystkie elementy. W dodatku kosmiczne przygody możemy wystylizować go na kapitana. Stwory możemy spotkać w każdej z faz, oprócz komórki. Zwierzęta są tu bardzo ważne ze względu na terraformowanie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki