Wojna

960stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wojna – konflikt zbrojny pomiędzy plemionami, cywilizacjami lub imperiami. Podczas wojen prawie zawsze walczą ze sobą wrogowie. Celem najczęściej jest przejęcie zniszczenie plemienia w fazie plemienia, zdobycie miasta w fazie cywilizacji lub przejęcie planety w fazie kosmosu. W wojnach mamy pewne ułatwienia względem rywala, ponieważ w każdej fazie mamy dostęp do umiejętności następczych, a w fazie kosmosu mamy wiele bronie, których nie posiadają inne imperia (np. planetobójca). W fazie plemienia można zakończyć wojnę dając podarunek, w fazie cywilizacji i kosmosu możemy zakończyć dając sowite odszkodowanie rywalowi. Wróg może sam prosić o pokój. Wtedy decyzja zakończeniu konfliktu należy do nas. Zakończyć wojnę może również klęska którejś ze stron. Z walki słynął głównie agresywne plemiona, wojskowe i religijne cywilizacje oraz Wojownicy, Gorliwcy i Imperium Groksowie w fazie kosmosu. Przed wojną z dużym imperium należy się przygotować. Szczególnie dotyczy to Groksów, którzy są najsilniejszym i największym imperium w galaktyce (Chyba że zdobędziemy więcej niż 2500 układów i ponad 3500 planet - wtedy my będziemy najwięksi). W fazie plemienia prowadzenie wojen może sprawiać kłopot, bo jeśli mamy dwóch wrogów, to możemy mieć sytuację, w której atakują nas dwa plemiona, albo inną nieciekawy układ, kiedy my nacieramy na jakąś wioskę, podczas gdy druga atakuje naszą, która jest w tym czasie pusta. W fazie cywilizacji, jeżeli mamy jedne albo dwa miasta i kiedy atakujemy jakieś inne miasto silnej cywilizacji, musimy je zdobyć, ponieważ jeśli nam się to nie uda, możemy spodziewać się mocnej odpowiedzi, która może się zakończyć nawet zniszczeniem naszego narodu.

Więcej w Fandom